2022-05-06 / Tagi:
Jedna z najpopularniejszych luksusowych marek modowych na świecie zaakceptuje płatności kryptograficzne. Póki, co kryptowaluty będą obsługiwane w pięciu amerykańskich sklepach, a klienci będą mogli zapłacić jedną z dwunastu różnych kryptowalut, w tym popularnym Bitcoinem (BTC) czy Ethereum (ETH).
Znana marka modowa Gucci ogłosiła, że do końca miesiąca zacznie przyjmować płatności kryptograficzne w pięciu swoich sklepach w Stanach Zjednoczonych, a z czasem usługa ma być rozszerzona na wszystkie 111 sklepów zlokalizowanych w USA.
Z opublikowanych informacji wynika, że Gucci zaakceptuje 12 kryptowalut, tj. Bitcoin ( BTC ), Bitcoin Cash ( BCH ), Ethereum ( ETH ), Wrapped Bitcoin (WBTC), Litecoin ( LTC ), Shiba Inu ( SHIB ), Dogecoin ( DOGE ) oraz pięć różnych stablecoinów.
Klienci, którzy zdecydują się na zakupy za pomocą kryptowalut , otrzymają wiadomość e-mail z kodem QR, dzięki czemu będą mogli płacić swoim cyfrowym portfelem. Co ciekawe, w ramach przygotowań do startu pracownicy firmy rozpoczęli szkolenia z kryptowalut, NFT i Web3.
Dodajmy, że w ostatnim czasie marka Gucci była bardzo aktywna w świecie Web3, wprowadzając w tym roku dwie kolekcje NFT: kolekcję „SUPERGUCCI”, która powstała we współpracy z marką zabawek SUPERPLASTIC oraz „Gucci Grail”, skierowaną do posiadaczy „blue chip” NFT.
Przypomnijmy, że pierwszym NFT w historii firmy był 4-minutowy film zatytułowany Aria, inspirowany kolekcją odzieży o tej samej nazwie. W czerwcu 2021 r. sprzedał się on za 25 000 dolarów na aukcji internetowej prowadzonej przez Christie’s.
Gucci zaznaczył swoją obecność także w Metaverse, kupując w lutym wirtualną ziemię w The Sandbox.
Gucci Vault to internetowy sklep koncepcyjny pozwalający na wybór rzadkich, zabytkowych produktów Gucci, których kuratorem jest dyrektor kreatywny marki.
Wiele znanych marek modowych wyraziło duże zainteresowanie siecią Web3. W marcu marka modowa Off-white zaczęła przyjmować płatności sześcioma kryptowalutami w swoich sklepach znajdujących się w Paryżu, Mediolanie i Londynie. Off-white to marka LVMH, firmy, która wcześniej wydała NFT w imieniu swoich innych znanych marek Hennessy, Bulgari i Louis Vuitton.
Z kolei Hublot, marka luksusowych zegarków LVMH, wypuściła limitowaną kolekcję, którą można było kupić tylko za pomocą Bitcoina. Niedawno marka nawiązała współpracę z dostawcą portfela Ledger, aby wprowadzić limitowaną edycję zegarka i zegarka Ledger Nano X.
Także marki zegarków Franck Muller i Norgain akceptują kryptowaluty, podobnie jak marka modowa Phillip Plein. Co więcej, także i producenci samochodów zaczynają akceptować płatności cyfrowe dla swoich pojazdów z wyższej półki.
Źródło: cointelegraph.com
Niniejszy artykuł ani w całości ani w części nie stanowi „rekomendacji” w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi czy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (Ue) Nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE oraz Rozporządzenia Delegowane Komisji (Ue) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy. Zawarte w serwisie treści nie spełniają wymogów stawianych rekomendacjom w rozumieniu w/w ustawy, m.in. nie zawierają konkretnej wyceny żadnego instrumentu finansowego, nie opierają się na żadnej metodzie wyceny, a także nie określają ryzyka inwestycyjnego.
Binance to jedna z największych i najbardziej zaufanych giełd na świecie.
Ledger to bezpieczny portfel fizyczny, na którym można przechowywać kryptowaluty.