2023-05-05 / Tagi:
Amerykański gigant płatniczy, firma Mastercard połączyła siły z Aptos, Polygon, Avalanche oraz Solana. Mastercard Crypto Credential, to nowe rozwiązanieWeb3, które ma pomóc „potwierdzić zaufane interakcje między konsumentami i firmami korzystającymi z sieci blockchain”.
Amerykański gigant płatniczy wdrożył nowe rozwiązanie Web3, które ma za zadanie zwiększyć zaufanie do transakcji blockchain. W poście opublikowanym 28 kwietnia firma Mastercard podkreśliła, że społeczność oczekuje rozwiązań związanych z zaufanymi, zgodnymi i weryfikowalnymi interakcjami w publicznych sieciach blockchain. W tym zakresie nowa oferta – Mastercard Crypto Credential – ma potwierdzać, że gracze zainteresowani interakcją w Web3 spełniają określone standardy podczas angażowania się w dowolny rodzaj działalności.
Oprócz określenia standardów i poziomów weryfikacji, Mastercard Crypto Credential zapewni również niezbędną technologię umożliwiającą ukierunkowanie na większą liczbę przypadków użycia. Firma Mastercard powiedziała, że nacisk zostanie położony na zapewnienie łatwych do zapamiętania, prostych aliasów. Ma to pomóc konsumentom w udostępnianiu sobie nawzajem adresów portfeli, zwiększając wygodę konsumentów i zmniejszając ryzyko błędów.
Dostarczenie bogatszych informacji do transakcji blockchain poprzez metadane to kolejny aspekt, na który będzie ukierunkowana nowa oferta. Dodatkowym atutem będzie definiowanie atrybutów portfela, które mają zapewniać, że transakcje są przeprowadzane zgodnie z przeznaczeniem. Ponadto, aby zweryfikować adresy i wspierać zgodność z regułami podróży dla transakcji transgranicznych firma skorzystała z pakietu usług CipherTrace.
W ramach nowej inicjatywy Mastercard połączyło siły z czołowymi podmiotami blockchain, takimi jak Aptos Labs, Ava Labs, Polygon Labs i The Solana Foundation. Partnerzy mają pomagać firmie we wprowadzaniu Mastercard Crypto Credential w ich ekosystemach.
Jak możemy przeczytać, współpraca ma usprawnić weryfikację w rozwiązaniach NFT, biletowych, korporacyjnych a także i innych rozwiązaniach płatniczych.
Warto przypomnieć, że firma Mastercard była zaangażowana w kilka inicjatyw w przestrzeni Web3. W październiku ubiegłego roku uruchomiła program, który ma pomóc tradycyjnym instytucjom finansowym oferować swoim klientom handel kryptowalutami. Z kolei, by wprowadzić kryptowalutowe karty przedpłacone w Brazylii, gigant płatniczy połączył siły z giełdą kryptowalut Binance.
Niedawno firma Mastercard przedstawiła także swoje plany udostępnienia NFT.
Źródło: cryptopotato.com
Niniejszy artykuł ani w całości ani w części nie stanowi „rekomendacji” w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi czy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (Ue) Nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE oraz Rozporządzenia Delegowane Komisji (Ue) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy. Zawarte w serwisie treści nie spełniają wymogów stawianych rekomendacjom w rozumieniu w/w ustawy, m.in. nie zawierają konkretnej wyceny żadnego instrumentu finansowego, nie opierają się na żadnej metodzie wyceny, a także nie określają ryzyka inwestycyjnego.
Binance to jedna z największych i najbardziej zaufanych giełd na świecie.
Ledger to bezpieczny portfel fizyczny, na którym można przechowywać kryptowaluty.