2022-03-24 / Tagi:
Europejski klub piłkarski Paris Saint-Germain FC, podjął pierwsze kroki w celu zbudowania swojej obecności w Metaverse. Klub złożył szereg wniosków, by zarejestrować swoją nazwę oraz znak towarowy. Dzięki czemu będzie mógł oferować szereg usług, takich jak oprogramowanie, pamiątki i artykuły powiązane z niewymienialnymi tokenami (NFT) do celów uwierzytelniania.
Paris Saint-Germain (PSG), popularny francuski klub piłkarski, jest zainteresowany obecnością w Metaverse i obecnie zabezpiecza swoją nazwę, która będzie wykorzystywana w tym ekosystemie. Klub złożył szereg wniosków dotyczących znaków towarowych, które mają na celu ugruntowanie marki na kilku wirtualnych pamiątkach i kartach kolekcjonerskich – wszystkie uwierzytelnione za pomocą niewymienialnych tokenów (NFT).
Wniosek o rejestrację znaku towarowego, który został złożony 16 marca, obejmuje nagrania audio i wideo do pobrania, pliki multimedialne zawierające tekst, dźwięk i wideo związane z wydarzeniami sportowymi oraz towary do użytku offline i/lub w wirtualnych światach online – wszystkie uwierzytelniane za pomocą NFT. Oprócz tego PSG w swoim zgłoszeniu umieściło również oprogramowanie portfela kryptowalutowego.
– Zgłoszenie to stanowi kolejny krok w celu ochrony marki, w momencie jej przejścia do Metaverse. PSG wyraźnie dostrzega potencjał Metaverse i swój przygotowuje znak towarowy do wejścia na wirtualny świat – powiedział Michael Kondoudis, rzecznik patentowy, który podzielił się tą wiadomością w mediach społecznościowych.
PSG nie jest pierwszym europejskim klubem piłkarskim, który dostrzegł znaczenie Metaverse jako alternatywy dla poszerzenia zasięgu i zdobycia nowych możliwości biznesowych. Kolejny klub piłkarski, FC Barcelona, przygotowuje szereg działań mających na celu przejście do produktów związanych z Metaverse i NFT. Jest to trend, za którym podąża wiele organizacji sportowych ze względu na nowe możliwości biznesowe.
Kondoudis, który śledzi ruchy związane ze znakami towarowymi, również uważa, że trend ten wzrośnie w krótkim okresie.
– Spodziewamy się, że w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy liczba zgłoszeń znaków towarowych z sektora sportów profesjonalnych dla NFT oraz wirtualnych produktów i usług wzrośnie, ponieważ marki docenią potrzebę ochrony w Metaverse – stwierdził Kondoudis.
Warto przypomnieć, że PSG uruchomiło własny token kibica w 2020 roku. Kryptowaluty zostały wykorzystane do opłacenia części wynagrodzenia za podpisanie kontraktu z Lionelem Messim, który został podpisany w sierpniu. Był to pierwszy taki kontrakt w historii piłki nożnej.
Źródło: Bitcoin.com
Niniejszy artykuł ani w całości ani w części nie stanowi „rekomendacji” w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi czy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (Ue) Nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE oraz Rozporządzenia Delegowane Komisji (Ue) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy. Zawarte w serwisie treści nie spełniają wymogów stawianych rekomendacjom w rozumieniu w/w ustawy, m.in. nie zawierają konkretnej wyceny żadnego instrumentu finansowego, nie opierają się na żadnej metodzie wyceny, a także nie określają ryzyka inwestycyjnego.
Binance to jedna z największych i najbardziej zaufanych giełd na świecie.
Ledger to bezpieczny portfel fizyczny, na którym można przechowywać kryptowaluty.