2024-01-31 / Tagi:
Firma Google w końcu przeprowadziła ogłoszoną w grudniu aktualizację dotyczącą reklam. Wprowadzone zmiany pozwalają na to, by niektóre produkty finansowe związane z kryptowalutami, takie jak niedawno zatwierdzone fundusze ETF Bitcoin, były umieszczane w formie linków sponsorowanych na platformach Google.
Międzynarodowa firma technologiczna Google zmieniła swoje zasady dotyczące reklamowania aktywów cyfrowych. Przeprowadzona aktualizacja zezwala na prezentowanie na platformach Google reklam i linków sponsorowanych niektórych produktów finansowych związanych z kryptowalutami. Warto przypomnieć, że firma zapowiedziała to posunięcie już w grudniu. Wówczas ogłoszono, że Google skupi się na wyjaśnieniu „zakresu i wymagań dotyczących reklamowania funduszy powierniczych zajmujących się monetami kryptowalutowymi”. Zauważono także, że pozwoliłoby to stronom trzecim, które są skierowane na rynek amerykański na reklamowanie „produktów finansowych umożliwiających inwestorom obrót udziałami w funduszach powierniczych posiadających duże pule cyfrowej waluty”, takich jak niedawno zatwierdzone produkty Bitcoin ETF.
Co istotne, reklamy te nadal muszą być zgodne z lokalnymi przepisami obowiązującymi na obszarach, na które są kierowane. Wynika to z tego, że Google egzekwuje ten wymóg w przypadku wszystkich kont reklamujących tego rodzaju produkty. Należy dodać, że także w grudniu firma Google ogłosiła, że od 29 stycznia 2024 r. reklamodawcy funduszy powierniczych zajmujących się kryptowalutami kierujący swoje reklamy na rynek amerykański będą musieli spełnić określone wymagania. Reklamodawcy takich trustów, zanim zaczną publicznie promować swoje oferty muszą złożyć wniosek i uzyskać certyfikat wydany przez Google.
Co ciekawe, w wyniku zniesienia zakazu reklamowania funduszy powierniczych zajmujących się kryptowalutami kilka firm już umieściło na platformach Google linki sponsorowane i reklamy zachęcające użytkowników do inwestowania w ich produkty Bitcoin ETF. Są to takie firmy jak Vaneck czy BlackRock.
Z opublikowanych informacji wynika, że inne reklamy związane tokenami NFT i sprzedażą kryptowalut wciąż pozostają zablokowane na platformach Google. Należą do nich reklamy Initial Coin Offering (ICO), protokołów DeFi oraz reklamy promujące zakup, sprzedaż lub handel kryptowalutami. Nadal niedozwolone są także reklamy gier promujących hazard lub zakłady z wykorzystaniem tokenów NFT oraz promujące kasyna hazardowe oferujące nagrody oparte na NTF.
Jednak, jak wynika z raportów platformy Scam Sniffer nawet przy tych środkach ostrożności napastnicy nadal wykorzystują reklamy phishingowe, które są umieszczane w Google i X w celu dystrybucji złośliwego oprogramowania i wysysania kryptowalut – wartość tych ataków określono na ponad 58 milionów dolarów.
Źródło: bitcoin.com
Niniejszy artykuł ani w całości ani w części nie stanowi „rekomendacji” w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi czy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (Ue) Nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE oraz Rozporządzenia Delegowane Komisji (Ue) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy. Zawarte w serwisie treści nie spełniają wymogów stawianych rekomendacjom w rozumieniu w/w ustawy, m.in. nie zawierają konkretnej wyceny żadnego instrumentu finansowego, nie opierają się na żadnej metodzie wyceny, a także nie określają ryzyka inwestycyjnego.
Binance to jedna z największych i najbardziej zaufanych giełd na świecie.
Ledger to bezpieczny portfel fizyczny, na którym można przechowywać kryptowaluty.